Agerskellet 46
8920 Randers NV
CVR: DK-35683062

[email protected]
93933993

Se endnu mere her:

YTIGFBIN

Back to top

Video og billeder skaber resultater!

Men hvorfor og hvordan?

95% af alle forbrugere udtaler at de har set en video inden de beslutter sig for at fortage et køb eller en handling.

Video er det mest fortrukne medie blandt forbrugere. Hele 72% vælger at se en video, hvis valget står mellem tekst og video.

81% af virksomheder 2020, bruger videoer som et markedsføringsværktøj – Det er en massiv stigning fra 63% i 2017 og svaret er entydigt. Hele 75% af virksomhederne har erfaret at video marketing, er en effektiv strategi.

Allerede i dag står video for over halvdelen af alt internet trafik og man regner med at tallet vil vokse til over 80% i 2021.

Video er godt for din SEO hele 55% af alle googles søgeresultater indeholder mindst én video på side 1. Folk bliver over dobbelt så lang tid på sider som indeholder video.

Videoer på sociale medier får generelt 10 gange så meget interaktion (likes, delinger og kommentarer m.m.) i forhold til tekstopslag.

Undersider med video kan øge konverteringsraten med helt op til 80%.

Video eller video og billed content?

I dag er spørgsmålet ikke, om din virksomhed skal bruge video og billeder i sin markedsføring! Nej det handler meget mere om hvilken type du skal bruge. Det handler i langt større grad om, hvad du vil med video? Skal du vise hvem og hvad du kan? Skal du bruge det internt til medarbejderudvikling eller ønsker du flere salg i din webshop?

Så det vigtigt du tager stilling til om du søger en video eller video content. 8 ud af 10, ved godt at video er vigtig og de skal bruge det til at kommunikere til deres målgruppe om det er internt eller ekstern. Men ofte er der ikke sat et mål, med det content som man står med. Typisk bliver den delt et par gange på facebook eller instagram også ligger den fast på en underside på ens hjemmeside eller webshop. Det er præcis her at det går galt med video og billed markedsføring, for det svarer simpelthen til at købe en flot bil, uden at sætte hjul på den. Det kræver en strategi at bruge videomarkedsføring! Men lad mig hjælpe dig med at finde svaret!

Du ved at du skal bruge 1 video!
Måske skal du holde et event, det kan være du skal bruge en profilvideo eller det kunne være en træningsvideo til internt brug i virksomheden?

Denne løsning er til dig som allerede ved at videomarkedsføring er afgørende. Til dig som ved at flere videoer er et must, for at fange din målgruppe eller måske fordi du ønsker mere trafik eller salg på din webshop?

Video, billeder og online annoncering samlet i én pakke. Du får en digital strategi, både når det gælder dit indhold og hvordan du markedsfører det, professionelle billeder samt giver vi det liv online, så du kan ramme dine mål.

Lad mig ringe dig op

Send dine kontakt info, så tager vi en snak om hvad der giver dig værdi og hvad dit mål er med videomarkedsføring.

    Jeg accepterer at Desino ApS må kontakte mig via telefon og email

    Typer af video

    Produkt

    (Videoen her er pakken “Den mest solgte”)

    Produktvideoer er velegnet til brug på f.eks. en Webshop. Upload din produktvideo direkte på siden eller embed den fra YouTube, og lad dine kunder se, hvordan dit produkt fungerer, vis dem funktion og kvalitet. Det giver en bedre konvertering af dine produkter.

    Events

    (Videoen her er pakken “Den mest solgte”)

    En eventfilm kan med en smule filmmagi og forberedelse gøres til en helt særlig produktion, der skiller sig ud fra mængden af eventfilm og de såkaldte ’after movies’

    Profil

    (Videoen her er pakken “Den store”)

    Profilvideoen hjælper dig med at få formidlet din virksomhed på en overskuelig og forståelig måde specielt hvis du har behov for at forklare kort om, hvem I er, og hvad jeres styrker er. På den måde er det nemmere for modtageren at få indsigt i jeres unikke profil.

    Interview

    (Videoen her er pakken “Den mest solgte”)

    Optagelse af interviews er en svær disciplin. Du skal have styr på lyd, lyssætning, kunne spotte en effektiv baggrund, arbejde med dybdeskarphed og generelt skabe en komposition, der er behagelig for seeren at kigge på.

    Men først! Hvad kan video gode billeder, gøre for dig?

    Det kan effektiv formidle af dine budskaber
    Med en veldrejet video kan du skabe stærk kommunikation direkte til din målgruppe, hvor både kropssprog, tone, underlægningsmusik samt design elementer alt sammen styrker, dit budskab og rammer din målgruppes behov. Med video kan man kombinere disse medier, og skabe levende kommunikation, der fanger målgruppens opmærksomhed og endnu vigtigere får dem til at fortage en handling.

    Giv dine kunder video, det er det de vil have
    Video er afgørende, det fremmer dit budskab, produkt eller service omgående. På nettet, og særligt de sociale medier, boomer med videoindhold, som både skal være med til at give underholding, give os budskaber og ikke mindst motivere os til at gøre et køb. Derfor er din målgruppe vant til video og de forventer også at du bruger video. Med video kan du stille skarpt på detaljer, du kan give “døde” produkter liv og endnu vigtigere du kan skabe behov hos din målgruppe, som de måske vidste eller ikke vidste de havde.

    Video siger mere end 1000 billeder…. Men kombineret rammer du den lige i r….
    Når din service, dit produkt eller måske brand skal kommunikeres til din målgruppe, er video oplagt, fordi man kan tage kunden med på en rejse, der viser kernen af organisationen, produktet eller den service man leverer og mindst de værdier man har. Men mindst ligeså vigtigt, kan man søger for at kunden bliver ramt præcis på deres ønsker:

    Sælger du f.eks. take away, så er det fint med en præsentation af din restaurant og man ser folk gå rundt og lave lækker mad. Men skære man ind til benet ville en produktvideo måske være mere direkte hvor du har din mad i fokus. Kombineret med at du kører din videokampagne kl 16:00 på en lørdag eller søndag, i en radius af 2 km – Så ved du at du rammer relevante kunder, som sidder med et behov som du kan dække.

    Kombinere du det med flotte billeder, som også kører via kampagner på de sociale medier, så har du den perfekte opskrift.

    Video og billeder booster din online markedsføring, når der bliver sat hjul på!

    Kort og godt: Googles algoritmer prioriterer hjemmesider med videoindhold – og det må du ikke overse i din SEO-strategi. Derudover når videoindhold på Facebook op til 135% større organisk spredning, og det handler ikke bare om visninger: 85% af brugere vil være mere tilbøjelige til at købe et produkt online, efter at have set en video. Det er måske værd at tage med!

    Hos Desino arbejder vi tæt sammen med Emil Nissen fra emilnissen.dk, som er ekspert i at sætte hjul på dine videoer og billeder samt sikre at de bliver set af de helt rigtige personer, så du bruger dine markedsføringskroner bedst muligt – Når du vælger en løsning fra Desino.dk, og mangler gode ideer til hvordan det skal effektiviseres kan Desino og Emil hjælpe dig med at give din video og billeder liv på nettet, så du kan få flere besøgende og optimere din markedsføring.

    Lad din markedsføring afspejle dine produkter

    Hvad er en god video? Jamen grundlæggende handler det om, at kvaliteten af filmen skal afspejle kvaliteten af Dit produkt- eller ydelse. Optager du selv en video på din smartphone men samtidig sælger en varer af høj kvalitet, så hænger det ikke sammen med det visuelle og derfor kan man hurtigt komme til at skræmme kunderne væk! Sælger man et discountprodukt,  skal din film også være retsvisende for både pris og kvalitet? Jamen betyder det så at man kun kan lave film til dyre produkter eller services? Nej! bestemt ikke, men det er afgørende hvordan du præsenterer det!

    Der er mange måder at få ligningen til at gå op, så filmproduktionen passer både til Jeres forventninger- og budget. Derfor kan du altid sende dine tanker via kontaktformularen, så tager vi en dialog om din ønsker.

    Prisen i videoproduktion?

    Vil du have en smart og flot Ferrari, der blæser konkurrenterne bagover og får kunderne til at måbe – eller en du på udkig efter en solid Hyundai, der fint kommer i mål og klarer opgaven?

    Video kan skaleres alt efter formål og budget, og det er vigtigt for os at levere fuld gennemsigtighed i forhold til udgifterne, når vores kunder vælger at få produceret film hos os. En typisk misforståelse er, at jo længere filmen er, des dyrere bliver den, men det er ikke tilfældet. Der er tre grundlæggende faktorer man kan skrue på, når man skal lave en film:

    1. Video præproduktion
    Præproduktionen kan både være den største- og den mindste del af en filmproduktion. Hvis vi f.eks. blot skal ud på en location og dække en begivenhed, vil der ikke være meget præproduktion ud over lidt praktisk organisering.

    Men præproduktionen kan også være udvikling en unik idé i samarbejde med kunden, at skriver et manuskript og finder ind til kernen af Jeres værdier, hvis I f.eks. skal have lavet en skarp profilfilm. Omfanget af præproduktionen er derfor i høj grad bestemmende for, hvad filmen kommer til at koste.

    2. Video produktion
    ”Produktion” er der hvor vi er ude på en location og få optagelser i kassen.

    De to største knapper man kan skrue på i forhold til produktionsfasen, er lyssætning samt antallet af locations. Det er i en korrekt lyssætning, at filmmagien opstår, og man kan skabe et visuelt inddragende univers i sin film. Den praktiske opsætning og nedtagning samt transport af lys og grej er tidskrævende, og derfor kan man spare penge, ved at holde antallet af locations så lavt som muligt.

    3. Video postproduktion
    Det er i denne fase vi klipper, lydmixer og colorgrader filmen så den står smukt og klart. Et godt klip skal vække følelser hos seeren, og det er en svær disciplin, som vi behersker.

    Alt afhængigt af om der skal laves 3D arbejde, lyd-design eller forskellige versioneringer af filmen til forskellige medier kan postproduktionen fylder mere eller mindre.

    Omfanget af de tre ovenstående punkter afgør prisen på filmen. Vil man f.eks. have produceret en eventfilm, hvor vi stort set kan springe over præproduktionen, og vi ikke lyssætter på produktionsdelen, Kan vi gøre det langt billigere end ved f.eks. en

    Hvad gør jeg med min film og billeder?

    Det er absolut afgørende når det gælder brug af videomarkedsføring, at du har sat dig klarer mål for hvordan du vil bruge dit nye materiale.

    Er det en produktvideo som du ønsker at bruge på din hjemmeside, for at øge salget?

    Er det en brandvideo som skal skabe opmærksomhed omkring dit brand?

    Er det måske en informationsvideo som skal internt i virksomheden?

    Eller en eventvideo som du skal bruge til at hype næste års event?

    Om det er A B eller C, så det vigtigt du tager stilling til hvor og hvordan det skal bruges. Desino.dk kan lave en flot og fangende video, men for at den bliver set skal den vises frem. Men alt efter hvilken tilgang du har til projektet, så vil Desino vejlede dig i hvordan du skal håndtere brugen af din nye video.

    Desino arbejder tæt sammen med Emil Nissen fra emilnissen.dk – Så når du vælger en løsning fra Desino.dk, kan Emil hjælpe dig med at give din video og billeder hjul på, så du kan få flere besøgende og optimere din markedsføring.