NYBOLIG
Lancering af nyt koncept via landsdækkende SoMe kampagne.
“Desino har overgået vores forventninger i lanceringen af et nyt og banebrydende koncept for Nybolig. Opgaven bestod i produktion af reklamefilm til vores nationale SoMe platforme for et digitalt produkt, der hedder Nybolig Visual™“
Morten Friis
Distriktschef Nykredit Mægler (ansvarlig for udviklingen af Nybolig Visual™)
01.
Fakta
KUNDE
Nybolig
Service
Videoproduktion
Kanaler
SoMe
Markeder
Danmark
350.000 DKK
I nationalt mediespend
10-19 gange højere
CTR
+400.000
Visninger
47%
Øget bestillinger af Nybolig Visual
Sådan skabte vi
Nybolig Visual kampagnen
01.
Udfordringen
Hos Nybolig var udfordringen at konceptet “Nybolig Visual” både var nyt for kunder men ikke mindst for kædens ejendomsmæglere. Med over 220 kæde butikker på landsplan, var det en det afgørende at mæglerne havde et stærkt visuelt værktøj til at forklare og formidle konceptet til deres kunder. Udover de traditionelle medier som trykte salgsmaterialer m.m. var det afgørende for koncernen at kommunikere det direkte til kunderne selv på et landsdækkende plan.
02.
Formål
At skabe opmærksomhed omkring konceptet Nybolig Visual, med henblik på mersalg af værktøjet til deres kunder. Styrke tilgangen af kommisionsaftaler hos den enkelte ejendomsmæglerbutik. Give Nyboligs kunder bedere visualiseringsmulighed samt øge konventeringer af boliger som havde en længere liggetid.
Indholdet har bl.a. fokuseret på at sanseliggøre mulighederne ved at sætte sin bolig til salg hos Nybolig.
Vi har fokuseret på visualisere processen bag om produktet Nybolig Visual samt fremhævet de unikke funktioner som konceptet indeholder. Alt sammen tilpasset i et videounivers med et ensrettet stilistisk udtryk for styrke fortællingen og målgruppens brand association med Nybolig.
02.
Planlægning
Håndteringen af en landsdækkende kampagne som denne, kræver god planlægning. Her var det afgørende at vi som den producerende del havde kendskab til hvilket medier reklamen skulle leve på, så som: Facebook, Instagram, YouTube og ikke mindst Nyboligs egen hjemmeside.
Da vi havde styr på de forskellige medier, var det afgørende at få lavet et godt storyboard og fundet de rigtige lokationer (boliger til formålet). Det tog udgangspunkt i en række kreative møder, hvor vi fik fast lagt Nyboligs ønsker til budskaber, usp´er og kpi´er samt ønsker til boligerne. Herefter var det tid til at få udarbejdet et storyboard, som både skulle gøre det nemt for alle at holde retning, overblik samt at der var enighed om scener, lokationer, skuespiller samt speak.
03.
Produktion
Med udgangspunkt i vores godkendte storyboard, kom selve produktionsdagen. Lokationer var booket og skuespillere var klar. Der var specifikke krav til boligen indenvendigt samt udenvendigt. Det betød at vi havde 2 forskellige huse, men skulle få det til at virke som én enkel lokation.
Vi startede med optagelser at alle udendørs scener på lokation 1, hvorefter vi flyttede hele produktionen til lokation 2 og gennemførte alle indendørs produktioner. Næste step i produktionen var så at få lavet hele film redigeringen, får den del godkendt, så vi kunne få lavet speak som efterfølgende blev optaget i vores studie og lagt indover over vores film produktion.
03.
Resultat
Efter vores hovedproduktion blev godkendt skulle filmen deles op i 16 forskellige kundetilpassede videoer. Videoer som henvendte sig til køber og sælger, dog med forskellige speak indover.
De 16 produktioner blev afslutningsvis tilpasset til facebook og instagram story. Så de kunne bruges på alle medier. Derudover blev der leveret 1 stk. fuld hd version, som kunne bruges på hjemmeside m.m.
Udover den ovenstående produktion blev vi efterfølgende bedt om at producere 22 stk, interne learning videoer til Nyboligs intranet, så mæglere kunne få direkte adgang til at forstå konceptet samt funktioner mere dybdegående.
“Desino har overgået vores forventninger i lanceringen af et nyt og banebrydende koncept for Nybolig. Opgaven bestod i produktion af
reklamefilm til vores nationale SoMe platforme for et digitalt produkt, der hedder Nybolig Visual™ .
Desino var med på opgaven helt fra starten!
Desino involverede sig i alt fra story boards, locations, speak, og komplet efter-redigering.
Vi brugte ca 350.000 kr. i nationalt mediespend på de forskellige film – henover en 7 ugers periode.
De resulterede i en CTR, der gennemsnitligt lå 10-19 gange højere end vores tilsvarende kampagner.
Desino er behagelig, pligtopfyldende, professionel og detaljeorienteret.
De er dedikeret – og de leverede den vare, som de lovede os!“

We Make It Personal
Igennem dialog
og forståelsen omkring dit livsværk.
Martin Egesø
CEO & Partner
Salg, Content & Video
9393 3993
